tisdag, augusti 30

Puhh...

Efter att ha varit väldigt lungt på arbetet senaste månaden (månader?) så har det i dag varit full fart hela dagen. Vet inte om jag lärt mig sådär mycket på så kort tid förr.

Nytt system, med nya paket att dela ut. Jag sitter ju i kontoret och kör inte ut paketen, men jag tycks vara en sådan person som måste lära sig alla "nya svåra tekniska saker".

Alltså, förutom allt gammalt som varit, så kommer det nu några hundra paket till terminalen under natten. Dessa skall ett och ett skannas in dit. Sen skall de skannas ut när chaufförerna flyttar dem i sina paket-/lastbilar. Sen skall de skannas när kunden tar emot dem. Om ngt inte blir utdelat skall det skannas in till terminalen igen.. Ni fattar? skannas, skannas, skannas... Visst, det är inte så svårt. Men, när man skall hålla reda på några hundra olika koder som skall användas i samband med skanningen blir det värre. När man sedan skall lära sig dethär på finska blir det lite snurrigare. Till sist vet man ingenting.

Det har dessutom varit väldigt mycket trafik i min e-post inkorg. En vanlig arbetsdag får jag max 5 mail. Men idag fick jag över 20 stycken. När man sen för varje mail får fråga sig själv: What?? Va e dehär?! så blir även det lite råddigt.

Men visst, jag har skannat paket idag. På många olika sätt. Och faktiskt, dagen har gått snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar