måndag, augusti 22

Samtalet

Telefonförsäljare känner alla till. De ringer vilken dag som helst o dessutom vilken tid på dygnet som helst. Ofta slår man bara på direkt när de börjar dra sina långa historier om vad de vill sälja, eller så säger man genast att man inte är intresserad, även om de inte hunnit berätta sitt ärende ännu. Så gjorde i alla fall jag.

Men. Efter att själv ha ringt runt till Tyskland (!) under en veckas tid, för mitt examensarbete så började jag få lite annan uppfattning om hur telefonförsäljarna kanske känner dagligen. Det är ju inte så roligt när alla bara slår på genast.

Så, vad jag skulle komma till är att för ca 2 veckor sedan ringde en försäljare åt mig. Först tidigt på dagen och jag hade på riktigt inte tid att prata, så han ville ringa upp senare samma dag. Och det gjorde han, vilket resulterade i att jag beställde en 1-års prenumeration av finska Elle. Det var ganska förmånligt måste jag erkänna. Dessutom kommer jag att få en finsk designer väska inom en kort framtid, på köpet. Får se om den är användbar.

Jag fick första numret av min prenumeration idag på posten. Tydligen fick jag också H&M Magazine Autumn 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar