lördag, september 3

Tammerfors

Dagen började tidigt, klockan ringde 06:15 och det är väldigt tidigt på en lördag. Det var dags att ställa sig iväg på dagens resa. Med J&J.

Ikea var stop nr 1. Förutom en wc-paus på vägen dit. Navigatorn valde att ta oss på en rundtur runt själva staden innan vi hittade fram. Sightseeing, kanske?

Jag är numera en lycklig ägare till en skohylla, som jag måste skruva ihop. En del olika glas köpte jag också, och var hela resan orolig om de skulle hållas hela tills vi var hemma. Ikeas förpackningar för glas är inte direkt hållbara. Men ingen skada skedd.

Stop nr 2 var Ideapark. Vi var väldigt trötta när vi kom dit, efter att ha vandrat runt på Ikea i timmar och suttit i bilen lika många timmar.

När jag kommer hem och berättar för H vad jag köpt möts jag av kommentaren:
-Så hä va onödi en reiso tå?
-Ho så?
-Nå tå int du tzöpt nameir än häde! No sko du jo ha boda tzöp mejr...

Så, nästa gång måste jag väl shoppa riktigt ordentligt, även om jag själv tycker jag handlade tillräckligt..?

Nästa shoppingtur är på kommande ganska snart, då blir det Kokkola med I.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar