söndag, november 27

Vit, eller?

I tisdags på slöjdskolan vaxade jag min sits till pallen vit. Sådär genomskinligt vit. Jag lämnade den att torka i skolan. Mardrömmar om att ngn skulle stänka lysande grön eller röd färg på den till nästa gång kom flera gånger. När jag kommer tillbaka på torsdagkväll ser jag, som tur, att den inte blivit grön. Men vid närmare granskning - den har blivit brunprickig! Ngn oförsiktig har stänkt ngt över den. Jag blir irriterad, besviken och tycker att jag inte vill lämna mina saker här igen. För att få bort prickarna fick jag slipa sitsen pånytt och vaxa om den. Nice? Not.

Kan bara hoppas att resten av pallen hålls vit nu tills jag kmr dit nästa kväll. Jag ställde den så pass långt till sidan. Hoppas jag.

Varför blev den vit då? Jag tog ett "sista minuten beslut" och den fick bli så. Hade även tänkt på riktigt mörk, men jag har en känsla att vitt kanske eventuellt kommer passa mitt kök. Någon gång i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar