torsdag, december 8

Inköpslistan

Att skriva en lista innan man far och handlar känns lite gammalt. Jag menar, innan man far och köper mat o sånt. Man känner sig vuxen och glömsk. Eller?

Ialla fall, jag skrev en lista i går kväll samtidigt som jag lagade mat och upptäckte att en del saker lagom passligt tagit slut tills jag behövde dem. För, vem kommer ihåg att köpa paprikapulver sådär bara? Jag lyckades komma ihåg det i affären idag, men jag visste att det var ngt mer.

Kmr hem och ser "köttbuljong". Aahh.. Kan jag klassificeras som vuxen och glömsk nu då?

På tal om att köpa mat; Det är vääldigt tråkigt att köpa just precis mat. Och bensin. Eftersom det är ett måste att göra det. Man vill ju hellre placera de där efterlängtade eurona på ngt annat.

Nu - kaffe och sen en snabb länk (kanske) innan jag går till skolan.

~~~~~~
Poängen med dethär var ju att jag glömde ta med den där listan när jag for och handlade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar