torsdag, december 29

Respekt

Respekt för snöplogarna! De är långsamma, oberäkneliga, klumpiga och livsfarliga.

Ifjol körde jag upp en bilkö bakom en plog. När vi kom till en korsning med sväng till vänster, alternativt rakt fram, svängde plogen in till vänster. Men, bredde ut sina plogar så den ändå tog båda filerna. En bil bakom mig såg inte att den bredde ut sig. Jag själv skulle svänga till vänster. Bilen bakom skulle rakt fram. Den gasade på och körde rakt in i plogen som var täckt av snödamm. Den syntes inte. Knappt så jag själv anade att den var där. Bilen kastades direkt i diket.

Nu, en halvtimme sedan, körde jag upp plogen med en bilkö på samma plats. Samma korsning. Men det var inte snöstorm så man såg vad plogen gjorde.

Jag bara varnar. De är farliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar