måndag, januari 23

Spraymålandet

Om det finns någon där ute som ivrigt väntat på att få veta vad jag skall med dehär till, så kan jag meddela att det inte blev som planerat. Men jag kan i alla fall berätta storyn om det hela.

Min chef röker cigarrer. Cigarrer som kommer i små fina lådor. Dessa lådor, tyckte jag att jag kan göra något av. Så jag smög hem x antal av dem.

Originalet.

Jag tänkte, i år skickar jag inga julkort, men kanske en julhälsning i form av en låda? Ingen fick varkendera. Men, i alla fall, jag petade upp lådorna.


Och tyckte det var en bra idé att spraymåla dem. Närmare bestämt 24 stycken. Varför jag ville måla så många vet jag inte. Det liksom bara blev så. Massproduktion.


Sen var det att plocka ihop dem tillbaka. Det blev flera färger; svart, vitt, silver, rosa, rött, blått.


Nästa tanke var att skriva god jul på dem. Jag försökte spraya dit bokstäver och måla med pensel. Resultatet blev inte direkt bra. Men systrarna fick i alla fall varsin låda.


Så, vad lärde jag mig av detta? Det var onödigt att massproducera. Men jag fick ju måla.

Nu har jag då ett alldeles för stort antal små målade trälådor som ligger i en plastpåse på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar