onsdag, februari 1

En ihålig låda

Min verktygsback som jag arbetar med på slöjden har kommit så pass långt att den är ihop limmad från alla sidor. Så nu är det helt enkelt en ihålig låda. Senare skall den sågas av i två bitar så det blir lock och botten. Annars skulle det vara väldigt svårt att få in ngt i den.

Självporträttet jobbar jag också fortfarande med. Ytan skall behandlas på flera sätt. Men innan det, har jag försökt få bort ränder som lämnat av den tejp som varit fast på porträttet. Inte lätt. Och inte fint heller. Så jag kämpar vidare. Att lärarna har olika åsikter om hur allting skall göras, blir det inte enklare av. Men vissa saker kunde de ha berättat innan jag limmade hela porträttet, vilket kunde ha lett till att inga ränder kommit fram på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar