torsdag, juni 28

Egen företagare?

Bara en liten tanke.

Jag är ju utbildad till tradenom. Handel. Egenföretagare. Men har alltid gått med tanken att aldrig starta ngt eget. Det är ju bara besvär. Eller? Men varför då utbildad till ngt sånt? Egentligen har jag ju helt andra drömmar. Nånstans dit långt borta.

Egna arbetstider. För mycket arbetstimmar? Kunna bestämma över sin egen tid. Ett arbete som tar över ens liv? Som arbete vid sidan om det vanliga arbetet?

Vilken bransch? Vilken nisch? Möjligheter. Konkurrenter.

Nej. Nu kom mina tankar för långt in på skoluppgifter. Som jag slutat med för över ett år sedan. Men man borde ju hålla sig uppdaterad iaf.

Jag har sett, känner, och lever med egenföretagare runt mig. Vissa trivs, andra inte. Andra klarar sig bättre, medan andra har det svårt. Skall man våga satsa på ngt och inte veta vad det skulle leda till?

Sådär lagom flummig info.

Nej, jag har inga klara tankar över ngt. Jag bara funderar ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar