onsdag, juni 20

Hur svårt?

Hur svårt är det egentligen att få ngt att hända ute på landsbygden? Just nu tänker jag på en telefon-/tvkabel som hänger alldeles för lågt ner över vägen hem till oss. Den har hängt där sedan i vintras nån gång, och grannarna har själva pysslat ihop en stolpe så man åtminstone skall kunna köra med personbilar där. En lastbil ryms inte. Alla andra som bor längs vägen har ringt om saken till "kontaktpersoner". Ingenting har hänt. Jag själv har nu ringt till 3 olika ställen för att påpeka om den för lågt hängande kabeln. Första personen tyckte genast "nej, inte har vi ngt att göra med det..." Även om de kanske ändå har till viss del? Följande person jag kontaktade kunde förklara lite mera åt mig hur läget är och hänvisade mig vidare till stora företaget som ligger bakom det hela. Eller företaget som äger stolpen & ledningen. Ringer dit och får direkt tala med ngn (har hört historier om timmars telefonköande!). Berättar om stolpen och bla bla bla. Får som svar att de skall göra ngt åt det. Fick en "työnumero" under vilken mitt ärende skall behandlas. Försökte påpeka att saken tagits upp av andra grannar också, men det visste ingen av. Personen jag talade med intygade gång på gång att "Jodå detta går vidare nog, du får en työnumero.." Hoppas detta hjälper.

Om ingenting sker så tyckte person nr 2 att "tja, kanske man kunde kontakta polisen?". Så, nu hoppas vi då att det reder ut sig.

Huhh. Så mycket text har jag inte fått ur mig på länge!


**
1½ days to go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar