söndag, juli 8

Semestrat klart igen en gång

Semester nr 2 har farit. Nu blir det en vecka arbete och så en vecka semester igen. För tillfället känns det helt ok att fara en vecka på jobb när jag vet att det blir ledigt genast efteråt. Att sen vara ett helt år i arbete känns ...

Vad har hänt senaste tiden då?


Men gemensamma krafter har jag och Henry lyckats spika ihop ett nytt räcke till balkongen / terassen. Det skall målas vitt i ett senare skede.


En kväll kom jag på att ge 2 tomma målburkar ett nytt liv. Målade om dem till rosa och blå (syns på övre bilden) och de fungerar som fimp-burkar för tillfället. Genom att slå lite flera hål i dem kunde de säkert användas som lyktor.


Försökt lära katten att vara ute. Och helst inte dra sönder mina blommor.


Mysan fascineras av tvättmaskinen.


Varit på loppisrace i Purmo med systrarna och mamma. Fyndade bl.a. dehär stopen, 4 st. för hela 5 €. Säkert en kilo tunga och stora som mjölkburkar. Jojjas idé "kan ju båda mä dihär!"


Jag har varit på tjejträff i Vasa.
Träffat en man i OnePiece, som tyckte det var helt ok att använda den ?!
Varit på rea i Kokkola.
Fortfarande inte lyckats köpa en solstol.
Nästan simmat. Men bara nästan.


Så nu väntar vi bara på nästa semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar