tisdag, november 5

Analys av humörsvängningar på jobbet

För det första, ursäkta den dåliga uppdateringen. Dålig är kanske fel ord, uppdateringen har helt saknats. Mitt liv är så otroligt intressant och Ni har nu missat ett par veckor fyllda med äventyr! Ehrm..


Sedan vi kom hem från resan till Rodos har jag reflekterat väldigt mycket över huruvida jag trivs eller inte med mitt jobb. I tid betyder detta ca en månad. De två första veckorna flöt dagarna väldigt mycket ihop och jag var extremt negativt inställd. Det var arbete med pappershögar som stäckte sig nästan till taknivå. Okey, inte helt, men det hade samlats väldigt mycket. Så jag gjorde som jag alltid gör när jag försöker hinna åstadkomma så mycket som möjligt på begränsat antal timmar - stressar.

I slutet av vecka två kom jag fram till att jag måste ta till en positivare inställning för att klara mig. För att helt enkelt orka vara i jobb. Dagarna flyter så mycket ihop med varandra, men jag ser ett tydligt resultat av att försöka vara positiv. Det går inte hela veckan, ibland inte hela dagen, men det ger resultat.

En onsdag. Nu minns jag inte om det var förra veckan, eller veckan före det, så var jag positiv. Riktigt överdrivet positiv. (och måndag & tisdag innan hade jag varit på dåligt humör..) Men jag upplevde det som att alla andra på kontoret, just denna samma dag, var riktigt glada. How come? Var det bara jag själv, eller var det min attityd, eller ett sammanträffande?

Ta det lungt. Stressa inte, du hinner nog. Tänk positivt.

Så efter att ha funderat varje dag hur jag upplevt dagen, har jag kommit fram till att detta inte är mitt drömyrke. Inte något som jag kommer att hålla fast vid tills jag är pensionär. Men det är helt ok i skrivande stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar