fredag, november 22

Info/Business/Lunch

Denhär veckan har jag deltagit i första infotillfället/föreläsningen sen jag slutade skolan för lite mera än 2½ år sedan. Det vara Canorama i Jakobstad som ordnade infotillfälle för sina kunder, och jag fick vara deltagare från min arbetsplats. Så nu vet jag allt om Windows8, pilvipalvelut och SkyDrive. Eller så inte, men det var riktigt roligt att få delta i något sådant på arbetstid! ;) Det var tre olika föreläsare, varav en från Microsoft (riktigt stora killar med mycket makt det då?).. Den sista killen försökte visa i praktiken vad allt det nya var frågan om. Han upprepade ord som Pilvipalvelut, Nerokasta, och Mahtavaa. Riktigt försäljnings-talk.

Tror jag måste köpa en pad-grej eller motsvarande nu då, så jag får utnyttja all min information. + i kanten får Canorama för att de började infotillfället med att bjuda alla deltagare på lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar