måndag, november 18

Jul

Snart är det jul!! Jippii! Yes, I  love it. Får börja söka ris och sånt att fixa en dörrkrans av nu.

Det var stormigt i går & förrgår här. Vi hade köpt en skinka, typ en julskinka och hade tänkt steka den i går, söndag. Hade klockan på 9 för att stiga upp och starta stekandet. Ingen el. Vi hade ingen el på hela dagen. Först en 10-tiden på kvällen kom den tillbaka. Så nu är skinkan i ugnen först idag. Men vi hade det rätt mysigt i går kväll, men mycket ljus, ljuskronan och eld i spisen.

Går tyvärr inte att fånga stämningen på bild.

I lördags blev det en utflykt till Keskinen, var de hade haft julöppning dagen innan. Det var fullt med folk. Inte alls trevligt, det var helt enkelt för mycket människor. Men jag köpte en boll-ljusslinga. Den är ingen juldekoration så jag får ha den framme redan.



Nu skall jag göra mig i ordning för att åka till frissan och säga hejdå till mitt mörka hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar