tisdag, februari 11

Hushållsassistenten

Har jag berättat historien om vår hushållsassistent? Eller min är den ju.

När jag fyllde år (i december) fick jag en Electrolux som present av pojkvännen. Detta med motiveringen "hoppas det blir mycket bullar.."

Hann knappt pröva den förrän vi fick skicka den på garanti. Den hade konstigt ljud och var lite väl hoppig av sig. Efter en månads väntan fick vi en helt ny maskin, och den snurrar på fint. Pizza, bröd och bullar kommer på löpande band..

Eftersom vi fick personlig och bra kundservice, kan jag härmed rekommendera Gigantti, Kokkola.

Denhär modellen är den nya modellen av en 30-årig föregångare. Föregående modellen finns hemma hos mina föräldrar, och hemma hos pojkvännens föräldrar.. Säkert hemma hos många andra också. Den gamla modellen har, som jag minns mycket väl, en skål som snurrar var man kan fastna med händerna. Done that.. Så denhär är säkrare, åtminstone för min del.


Bilden lånad från Giganttis hemsida.
 
 
Men, jag har hittat ett problem med den. Den matchar inte riktigt vårt kök. Så nu vill jag renovera köket. Kanske inte sker på en stund ännu, men jag har helt klart tröttnat på hur det ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar