söndag, mars 23

En söndag i mars

Det är söndag eftermiddag. En grå dag. Det kommer till och med lite snö. Igår var det sol och nästan 10 grader varmt. Jag fick fundera på om det var mars eller april när jag skrev rubriken. Känner mig aningen flummig och tråkig idag. Liksom bara långtråkigt.
Jag sitter i soffan och tittar ut. Jag ser grillen som lämnat och stå ute på balkongen över vintern. Öppnade den för några dagar sedan och märkte att jag missat putsa ur den i höstas efter sista grillningen. Jag dricker kaffe ur en rosa muminkopp.
Vi har gäster här. De skall bo tillfälligt här hos oss tills de kan flytta in i sitt hus. H's bror och hans 6 åriga pojke. Lilla killen har sin cross-cykel med. Det var det första han stolt berättade när han steg ur lastbilen dagen då de kom med sina saker.
Igår kväll var första gången jag testade 3D på bio. Jag och H gick för att se på Need for Speed. Det handlade om bilar. Bara bilar. Som kör fort, riktigt fort.
En grå söndag, det är vad det är idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar