onsdag, augusti 17

En ledig dag

Det blev ledigt från jobbet idag. Inte för att jag är sjuk, utan för att där inte finns ngt att göra. Synd, eftersom jag vill så gärna ha pengarna! Skulle det vara bättre att arbeta med fast månadslön i stället för timlön?

Jag steg upp tidigt för att hinna med så mycket som möjligt. Redan igår fixade jag sytråd till nya maskinen o den har blivit provad nu åtminstone. Men jag har ingen aning om vad jag ska ta för projekt till näst. En jacka kanske? Ngt till hösten antagligen.

En vän sydde om en gammal stor skinnjacka till en modern kort version. Den blev jättesnygg. Så jag känner mig lite intresserad av att testa på ngt liknande.

Idag fyller pappa år - Grattis! Och jag har nyss fixat presenten.

Snart ska jag åka iväg till storstaden Jeppis för att träffa I. Det var länge sen sist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar