onsdag, oktober 12

Beslutsångest

Nämnde tidigare att jag kanske skulle gå en kurs och bli snickare.
Kursen börjar i morgon kväll och jag vet inte ännu om jag vill gå den.

Jag vet inte om jag vill bli snickare. Arbetsmöjligheterna inom området är väl inte direkt stora. Om jag går kursen, skulle det vara för att ha det som hobby. Men en hobby som tar 2 hela kvällar i veckan, som gör att jag måste sluta tidigare på jobbet för att hinna, som kostar, som dessutom har höga materialkostnader... Och upptagen 2 kvällar i veckan.

Det har varit så skönt att ha kvällarna lediga nu. Sen jag fick tradenom utbildningen klar.

Så jag vet inte. Blir det för mycket? Vill jag det? Finns det andra alternativ till utbildning inom liknande? (svar ja: inredare, formgivare..) Ngn annan utbildning som jag kanske kunde ha mera nytta av?

"Vi träffas på torsdag 13.10.2011. Vi börjar med svarvning.." Intressant i mina öron åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar