fredag, oktober 14

Ägget

Efter att flera gånger om funderat på om jag skulle hoppa på kursen eller inte, så beslöt jag mig för att gå i alla fall första kvällen. Vi svarvade. Med en lärare från Sverige. Det var 8 stycken elever, jag var med de yngre antar jag.

Vi började med en rund bit, bara för att lära oss hur man skulla använda verktygen/tekniken.


Resultatet blev såhär, men den blev inte riktigt klar. Hade velat forma till den så pass färdig att den hade kunnat gå att använda som en del till en lampa.


Nästa utmaning var att börja från en fyrkantig träbit. Aningen svårare, eftersom det gällde att få den rund först.


Detta skulle bli ett ägg...


...och visst blev det det! Väldigt litet. Sådär 3 ggr mindre än planerat, men det blev ett ägg.

Sen skulle vi också göra en snurra, men den hann jag inte få klar. Men, jag har ju en farfar som är snickare, och har på känn att det finns en svarv i hans snickarverkstad. Ni anar vad min plan är.

Jag vet fortfarande inte om detta är ngt för mig. Men, visst kan jag erkänna att det var lite kul.

3 kommentarer:

  1. Nej du har börja! Va rolit!! Eller? :) Ja sko å ha börja om ja sko ha boodd liti närmari hejm! :)

    SvaraRadera
  2. Hihh, joo ja har vel burja :) ojj, du måst flytt hejm så kan vi ga ilag! naliiti rolit var i no, hä e ju som heilt nyitt dehär ;)

    SvaraRadera
  3. Ojj, ja sko SÅ vila! He som er nyytt å intressant bruk jo vara rolit :)

    SvaraRadera