torsdag, mars 6

Byrån blev vit

Har alltså målat om den lite mörka brun orangea byrån så den blev vit. Eftersom den gamla färgen inte passade in här hos oss. Vi har liksom fastnat för vitt / svart / mörkmörk brun. Halvvägs genom demonteringen kom jag ihåg att ta en före bild.


Jag sandpapprade hela byrån och blåste av allt damm. Före målning torkade jag av ytan med en fuktig trasa. Tjepade över de områden som inte skulle bli målade.


Jag målade två lager med Tikkurila, Helmi grundfärg. Mellan alla varv med mål har jag putsat bort ojämnheter som uppstått, med ett riktigt fint sandpapper. Jag målade sen två lager med Tikkurila, Helmi puolihimmeä/valkoinen ytfärg. Färgerna var vattenbaserade så jag blandade i lite vatten för att lättare få en jämn yta. Och ja, den blev vit, även om penseldragen syns. Men det gör inget, den ser ju mera levande ut så.




Nu passar den in mycket bättre här!

4 kommentarer:

  1. Hä blejv ju riktigt snyggt! :)

    SvaraRadera
  2. Åh va stiligt, va duktig du är!!! Hälsningar från morbrors kärring :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Roligt att du följer med! :)

      Radera