måndag, mars 17

Tiden efter

Nej, jag har inte tuppat av sen jag fick byrån färdig. Men inlägget var så krävande att jag haft lite paus.. hehe. Sedan dess har jag jobbat på med tyget till klänningen. Not that easy. Jag hade tänkt göra den i lite ombré stil, genom att färga den mörk nertill och ljusare och ljusare högst upp. Jag har satt i två lager färg, och ett varv av blekning. Fortfarande inte nöjd. Den går i mörk-baby-gris-rosa just nu, en nyans som jag inte gillar, även om jag är ett stort fan av färgen rosa. Tankarna just nu säger att jag skall skita i det hela och färga den svart istället. Färgningen har på så sätt lyckats nästan att stilen jag siktade på fick jag fram, men nyansen blev helt fel.

I lördags fyllde pojkvännen år, och vår samling köksmaskiner har fått tillökning, denna gång med en kaffemaskin. En såndär med kapslar och så trycker man på en knapp, väntar lite, och voilá - cappuccino, espresso, cafe au lait..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar