måndag, september 29

Pinecone Wreath

Pinecone, käpy, kotte ett roligt litet ord på många språk.

Jag pysslade ihop en dörrkrans av kottar. Efter att desperat ha sökt efter en styrox ring i hela Karleby, så hittade jag en (sista de hade i lager) i Kaustby. Yeah, projektet kan börja.

Alltså, som botten, en krans av styrox (35 cm i diameter). Den sprayade jag svart, men färgen tog inte så bra. Detta för att den vita styroxen inte skulle lysa igenom så bra. Sen limmade jag fast alla kottar med limpistol. Hade plockat in dem några dagar tidigare så de skulle hinna torka.


Det behövs en hel del kottar.


   





Bandet & rosetten letade jag fram på YouTube hur man kunde binda. Finns ju otroligt många versioner, men såhär blev denhär.

Närmare jul kommer jag att spraya på ett lager vit eller silver färg över kottarna för att få en mera vintrig känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar